RAPORT 8D | |||||||||||||||
|
ADRESACI SZKOLENIA Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej, technologów, konstruktorów oraz inżynierów jakości. |
||||||||||||||
CEL SZKOLENIA Pozyskanie przez uczestników praktycznej wiedzy na temat stosowania w organizacji zasad doskonalenia wynikających z metody 8-D |
|||||||||||||||
|
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA • usprawnienie systemu rozwiązywania problemów klienta, poprawa weryfikacji 8D dostawców, usprawnienie wewnętrznego procesu rozwiązywania problemów. |
||||||||||||||
PROGRAM SZKOLENIA | |||||||||||||||
1. Wstęp -
informacje ogólne 2. Narzędzia jakości • 7 tradycyjnych narzędzi jakości • 7 nowych narzędzi jakości 3. Podstawowe kroki zespołowego rozwiązywania problemów • Identyfikacja symptomu / Zabezpieczenie klienta • Ustanowienie zespołu • Opis problemu • Wprowadzenie tymczasowych działań powstrzymujących • Zweryfikowanie źródła problemu • Określenie działań korygujących i ich weryfikacja • Wdrożenie działań korygujących • Zapobieżenie ponownemu wystąpieniu problemu 4. Przygotowanie raportu 8D 5. Podsumowanie |
|||||||||||||||
|
WYKORZYSTYWANE METODY SZKOLENIOWE Prezentacje interaktywne Wykłady Sesje: pytanie - odpowiedź Ćwiczenia |
||||||||||||||
|
|