PEŁNOMOCIK DS. SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ | ||||||||||||||||||||
|
ADRESACI SZKOLENIA Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej, Pełnomocników Dyrektora ds. SZJ oraz inżynierów jakości pogłębiających wiedzę lub planujących w przyszłości pracować na stanowisku Pełnomocnika Dyrektora ds. SZJ |
|||||||||||||||||||
CEL SZKOLENIA Przygotowanie merytoryczne i praktyczne pracowników delegowanych do pełnienia funkcji Pełnomocnika jakości oraz innych pracowników biorących udział we wdrażaniu systemu jakości w swojej firmie. |
||||||||||||||||||||
|
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA • sprawne wdrożenie, nadzorowanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością . • samodzielne pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. SZJ • wykorzystywanie narzędzi i technik wspomagających systemy zarządzania |
|||||||||||||||||||
|
PROGRAM SZKOLENIA | |||||||||||||||||||
1.
Przypomnienie wymagania Systemu Zarządzania Jakością wg normy PN-EN ISO
9001:2001 • System zarządzania jakością • Odpowiedzialność kierownictwa • Zarządzanie zasobami • Realizacja wyrobu • Pomiary, analiza i doskonalenie 2. Rola i zadania Pełnomocnika na etapie: • Początkowym • Budowy i wdrażania SZJ • Oceny funkcjonowania SZJ • Certyfikacji SZJ 3. Podejście procesowe • Karta procesu - proces • Mapa procesów - system 4. Narzędzia i techniki wspomagające systemy zarządzania: • Praca zespołowa – burza mózgów • 7 podstawowych narzędzi zapewnienia jakości • Schemat blokowy • Arkusze kontrolne • Diagram przyczynowo – skutkowy (Ishikawy, „rybia ość”) • Analiza Pareto (Lorenza) • Histogram • Wykresy rozrzutu (korelacja) • Karty kontrolne • 7 nowych narzędzi jakości • Diagram relacji (diagram zależności) • Macierzowa analiza danych (tablicowa analiza danych) • Diagram pokrewieństwa • Diagram procesu podejmowania decyzji • Diagram systematyki (diagram drzewa) • Diagram strzałkowy • Diagram macierzowy • Metoda QFD • Metoda FMEA • FMEA projektu • FMEA procesu |
||||||||||||||||||||
WYKORZYSTYWANE METODY SZKOLENIOWE Prezentacje interaktywne Ćwiczenia grupowe Warsztaty |
||||||||||||||||||||
|
|